Tak jsem viděl Dvě věže...
(Autor: Bard)
Fanoušci nesmrtelného J.R.R. Tolkiena měli opět po dlouhém roce čekání
příležitost navštívit filmové zpracování pokračování příběhu o Jednom
prstenu, tentokráte s podtitulkem Dvě věže.
Po loňském úspěchu prvního dílu se naše návštěva premiéry v jednom z
pražských multikin značně rozrostla. Zato můžeme vděčit především
Adamovi, který zajistil okolo 120ti
vstupenek na večerní představení v multikině Village Cinemas na Andělu.
Na představení jsme šli značně natěšeni...Někteří z nás se posilnili zlatým
mokem z Plzně, jiní zas kouzelným kořením z Holandska:-)
A už to začíná... Na plátně se objevuje nápis Lord of the Rings : Two
towers a ze všech stran se line již okřídlené "You shall not pass!",
počemž následuje překrásně udělaný souboj Gandalfa s Balrogem po pádu z
můstku v Khazak-Dum... Nutno říct, že si chlapi z Weta Digitals dali
opravdu s Balrogem velkou práci, což se na plátně velmi brzy projevilo. To
hlavní z jejich dílny ale teprv mělo přijít...Nebudu to dlouho tajit,
byla to podle mého názoru ústřední postava celého druhého dílu, a to Glum.
Neuvěřitelné grimasy tohoto počítačově stvořeného tvora spolu se skvěle
intonačně zvládnutými dialogy jak mezi ním a hobity, tak s jeho vlastním
druhým já, mě opravdu nadchli...
Příběh v druhém dílu je značně rozvětvený, což vychází z knižní předlohy a
muselo dát filmařům hodně práce, rozmyslet a pospojovat jednotlivé dějové
linie, tak aby to mělo ve finále hlavu a patu. Na tomto místě by se určitě
dalo vytknout několik věcí, především pár scén, kdy se scénář nedržel
knižní předlohy, ale to je věc názoru. Podle mne to příběhu neublížilo.
Když už jsem naladil na tuto notu, daleko více mě vadili některé
holywoodské prvky, které se snad nevyhnou žádnému filmu, který financuje
americká firma, jako např. Legolas sjíždějící po schodech v Helmově Žlebu
jako na snowboardu či Aragorn srážející orka z jeho vrrka "hlavičkou".
Možná trochu příliš na můj vkus bylo v průběhu filmu vysvětlování příčin a
okolností války o prsten, které bylo ale asi nutné pro běžného diváka,
který nemá Tolkienovu trilogii přečtenu skrz naskrz.
Co mě ovšem úplně dostalo, byly kostými, zbroje a zbraně různých ras, které
se účastnily bojů. Haradští byli správní arabové, s rouškami a šavlemi, elfí
prsní pláty zas připomínali listí a stromy, o brnění krále Théodena ani
nemluvě...opravdu klobouk dolů.
Bitva v Helmově žlebu splnila má očekávání, hlavně trpaslík a jeho
všudypřítomné hlášky a pak samozřejmě nepočetné souboje na hradbách.
Možná trochu přehnali závěrečný výjezd krále Théodena s jeho nejvěrnějšími
a Aragornem, kdy vyrazilo asi pět jezdců mězi několik tisíc orků, ale
budiž, byli to hrdinové....
Celkově můj dojem z filmu je velmi dobrý, ačkoliv se mnou možná nebudete
souhlasit, řekl bych, že je druhý díl daleko zajímavější než ten první, ale
od toho jsou přeci naše diskuze u článků, tak se neupejpejte a pište!
Bard
Před opuštěním této stránky prosíme o vaše ohodnocení článku
známkou 1 až 5 (1 = super článek, 5 = už nikdy víc)
Vaše komentáře
Datum:
22.02.2003,
Autor:
Maty
Zprava pro Pejdu:Kdyz na to pujdes nekde v cizine,treba v Irsku,a nebudes rozumet ani slovo jako ja,tak se u toho v podstate spat da:)Ale jinak,co se tyce filmu jsem byl velice spokojen.Musim souhlasit s Kaculou,ze ta scena s Faramirem(kurna,ted mi vypad nazev toho opevneni na Anduine)se mi taky zrovna moc nelibila.Ty sceny s Legolasem,ale zas tak hrozny nejsou.Je to prece elf,ne trpaslik, a ten by snad neco takovyho moh zvladnout,ne?Jenze Tobe se Kaculo elfove nelibili uz v jednicce,takze se vlastne neni zas tak cemu divit:)Muj celkovy dojem z toho filmu uz sem ale sdelil a jsem velice natesen celosvetovou premieru tretiho dilu:)
Datum:
23.01.2003,
Autor:
Jorge
No Kacule,s tema elfama s tebou nesouhlasim.sice jsem to cetl uz pred hodnou dobou,ale oni tam skutecne byli.sice jich nebylo takovy kvantum. dale ten Faramir se jim opravdu nepoved,ale neni asi ani v knizce jak jsi ho popsala.ano je pohostiny a chova se dobre k hobitum.je vsak lstivy.prsten nechce pro sebe,ale drzi hobity s prstenem jako posledni moznost Gondoru. Kacko ja vim ze je to tvuj oblibenec a nedas na nej dopustit,je to dobrskud:o) ,takovy neexistujou.a mel se podobat bratru,coz se ani zdaleka nepodoba.je proti nemu jaksi charismaticky mensi. dale Enti se rozhodovali dle me primerene,i v knize to tak je,dlouhe rokovani... ja ten film nejak ani nerozebiram,me se proste libil.
Datum:
22.01.2003,
Autor:
káčulela
no..ten jeden fanoušek má možná pravdu,ale je fakt,že těsně po skončení toho filmu jsem neměla ani pomyšlení na to vidět ho nedejbože ještě jednou..ale teď už si to nemyslim..určitě mi ještě unikla spousta malickostí,se kterými nebudu souhlasit:)
Datum:
21.01.2003,
Autor:
Bard
Teď jsem na netu našel docela zajímavou glosu, o kterou se v souvislosti se Dvěma věžema musím podělit:
Skalní fanoušci Tolkienových knih vedou na internetu rozsáhlé diskuse. Převažuje názor, že "odchylky od knihy jsou velké", což někomu vadí, ale film sám je "zatraceně dobrý". Jeden z fanoušků svůj pocit ze Dvou věží popsal příznačně: "Vůbec nevím, jestli se mi líbí, nebo ne. Budu muset jít znova a ujasnit si situaci."
V těhle slovech je podle mě sakra hodně pravdy!
Datum:
21.01.2003,
Autor:
Káčula
Datum:
21.01.2003,
Autor:
Káčula
Tak.můj komentář asi bude poněkud delší.Musím totiž říct,že můj celkový dojem z Dvou věží byl takový,že jsem byla opravdu dost zklamaná.. Je mi jasný,že není v silách filmařů držet se úplně knižní podoby,ale jsou jisté věci,které jsou neodpustitelné.. Legolasův snowboardový kousek v Helmově žlebu a jeho akrobatické "nasednutí" na koně při bitvě s Vrrky bylo více než absurdní a přehnané.. Co se týče přítomnosti Arwen..o tom bych raději pomlčela..nehledě na to,že to s hereckým obsazením do této role docela projeli, nechápu,co tam vlastně dělala..nepatřila tam!A její životnavracující políbení Arogarna...no nemám slov!(a to se ještě nezmiňuju o tom,že měla jako elfka propíchnutý ucho:)) Další věc s kterou nemohu souhlasit byla scéna,kdy Sam přemlouvá Froda,aby si nasadil prsten za účelem útěku z Faramirova zajetí..Sam se svou povahou a s tím,co všechno o prstenu věděl,nehledě na strach o Froda,by tohle nikdy neřekl!Absurdní! Dostávám se tímto k Faramirovi..postava na kterou jsem se moc těšila..hrdý,spravedlivý,rozvážný,charismatický,moudrý vládce svého meče i slova .. vyzněl v tomto filmu jako podezřívavý,hrubý a podlý člověk.. Nikdy Prsten nechtěl získat pro sebe! A nikdy nezacházel s hobity takovým způsobem,jak bylo ukázáno..byl pohostinný,opatrný,ale ne hrubý! Absolutně mě ale vytočilo,když do Helmova žlebu napochodovalo elfí vojsko v čele s Haldirem! Ty tam vůbec neměli co dělat! Pominu-li to,že ze statečného Gimliho udělali na trpasličí poměry až moc komickou postavičku a ještě spousta maličkostí,které se snad dají omluvit,(jako bylo třeba původně zamítavé rozhodnutí entího shromáždění ve válce proti Sarumanovi-což tak nebylo..enti se rozhodli dalo by se říct rychle:) a ihned pro válku,nebo to,že Aragorn se nevrátil z bitvy proti Vrrkům s ostatními najednou a musel čekat na Arweninu "záchranu",nebo setkání Froda s Nazgulem tváří v tvář...),pominu-li všechno tohle..můžu říct,že bylo i několik věcí,co mě potěšili.. O Glumovi nemusim ani mluvit.Evidentně si s nim vyhráli a výsledek je báječnej!Naprosto dokonalej..v tom s Bardem naprosto souhlasim.. Skřeti byli strašný..a to je dobře!:)Nazgulové se mi taky zdáli vydaření..enty jsem si představovala trochu jinak,ale v podstatě se podobali Tolkienovu popisu.. Krásná byla Eown..byla taková přirozená,jemná a přitom silná..odhodlaná bojovat.. myslim,že jí dobře ztvárnili..I její vztah k Aragornovi.. Přehlédnu-li elfí lučištníky,tak samotná bitva u Helmova žlebu se líbila..pěkně byl udělaný výbuch brány a vůbec celkově to působilo velmi dobře.. Ještě k výjezdu Theodena..myslim,že to bylo udělaný dokonce líp,než je to v knížce..jelikož tam tomu výjezdu předchází monolog ke skřetům,což je ve vřavu bitvy absolutně nemožný,to je jasný:) Samozřejmě jsem určitě zapomněla napsat spoustu věcí,které mě tam zarazily nebo překvapily..ale to už je jedno.. První díl byl prokazatelně lepší..a já doufám,že mě vzpomínka na Dvě věže neodradí navštívit Pána prstenů potřetí..ale to až za rok..
Datum:
20.01.2003,
Autor:
Berry
Bard má dle mého stoprocentní pravdu. Jen mi možná přišla ještě trochu přehnaná ta scéna s útokem Rohanských na Skuruty. Nejsem sice zkušenej jezdec na koni, ale mam pocit že cestou z toho kopečka bz si pulka koní zlámala nohy a tu druhou by vzali sebou. Ale co, hrdinští jezdci maj i drsný koně:))
Datum:
17.01.2003,
Autor:
Pejda
To je sice hezký, že se Ti to líbilo, ale nikde není napsaný, jestli se u toho dá spát stejně dobře jako u jedničky! :-)